Saturday 27 February 2010

Pengorbanan...

Terkadang, kita tak akan dpt semua apa yg kita inginkan dlm satu masa... selalunya kita perlu korbankan satu utk mendapat satu yg lain... sama ada apa yg kita korbankan itu berbaloi atau tidak pada masa hadapan, itu adalah satu 'calculated risk' yg terpaksa diambil...

Bagi diri saya, sekali saya melangkah, payah untuk saya berundur... apa jua yg saya lakukan hari ini tak akan membuat saya berpatah balik ke masa lama saya... Bohonglah saya jika saya katakan tak pernah memikirkan kenapa, mengapa dan bagaimana hidup saya menjadi begini dan begitu, tapi saya selalu mengingatkan diri saya agar tidak mahu melayan perasaan lantas merasa menyesal terhadap apa jua yg berlaku...

Saya amat berharap agar apa jua keadaannya, dia akan merasa tenang... Sungguhpun di ketika ini dia sedang bertarung dgn keadaan... keadaan yg tidak menyebelahi dia, walaupun bukan 100% kesalahannya... namun apabila dia menjadi mangsa keadaan, apa jua yg benar, menjadi salah belaka... dan apa jua yg perlu dilakukan, menjadi perkara yg tidak sepatutnya dibuat...

Dalam apa jua keadaan, saya tetap di belakangnya... dalam apa jua situasi, saya berjanji yg saya tetap di sisinya...

No comments:

Post a Comment