Friday 26 February 2010

Kenapa kesedihan menjenguk kehidupan??


Kenapa kita perlu bersedih? Kenapa kita perlu menghadapi kesedihan? Tersentak saya bila saya sendiri melaluinya... Apa jua bentuk kesedihan yang mendatang sebenarnya mematangkan diri... At least pd diri saya sendiri... Kesedihan datang dan pergi dalam hidup saya... Kegembiraan dan kebahagiaan pun begitu... Siapa yang tak mau kan kebahagiaan kan?? Tapi harganya begitu mahal untuk saya.. Mampukah saya mengekalkan kebahagiaan dalam hidup ini??

Hanya satu kebahagiaan yang sehingga kini tak pernah mengecewakan saya... Bersama buah hati saya yang satu ni... Najmi... Dialah permata hati saya... Buat lah apapun, dia tak pernah mengecewakan... Keletah2nya menghiburkan... Kata2nya sentiasa membuat saya tertawa... Setiap hari, ada je vocab baru yang dibawa balik..
Apa jua kesedihan yang menjenguk pasti terubat pabila bersama Najmi...

Namun ada ketikanya, kesedihan yang menjenguk tak mampu saya lawan... Ada ketikanya, saya kalah sungguhpun berkali-kali saya cuba bertahan... Hanya pada-Nya tempat saya mengadu... Saya yakin, ini semua dugaan-Nya... Semoga dengan dugaan2 ini, saya akan jadi lebih kuat untuk menghadapi hari depan dengan si comel saya ini... InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment